mandag den 2. september 2019

Dyrehold opgave D

Dyrehold opgave D


1. Beskriv hvordan du vil formidle udviklingen i dyreholdet og bruger/borgergruppens læringsudbytte?

Jeg tænker, at den bedste måde at formidle udviklinge i dyreholdet er, at lade målgruppen være eksperimenterende, observerende og sansende omkring regnormene. Det kan ske i form af pasning eller små eksperimenter, som feks. førnævnte eksperiment med forskellige typer af føde. Jeg tænker også at det er vigtigt, at der blivre taget billeder og lavet videoer under hele forløbet, for at hjælpe målgruppen med at fastholde de forskellige faser i forløbet. På denne måde skulle man gerne være med til at hjælpe målgruppen med at opnå/udvilke de kommunikative, observerende, eksperimenterende og praktiske færdigheder der skal til i forhold til læringsudbytte i det naturfaglige felt. (Ejbye-Ernst, N., Stokholm, D., 2015,s.184)

2. Hvordan stilladseres lærerprocessen?(piktogrammer, iagttagelsesark, bestemmelsesark, vendespil, modeller mm.)

Man kunne feks. lave piktogrammer, med billeder af regnormen, dens livscyklus, føde, anatomi osv. sammen med målgruppen. Man kunne også lave en hel håndbog omkring regnorm med målgruppen, så alt deres tilegnede viden blev bragt i spil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar